ITU AKU...

SETIAP DETIK ADALAH MEMORI INDAH YG PASTI HADIR DALAM SEBUAH KISAH...HAYATILAH IA DENGAN PENUH KEGEMBIRAAN KERANA HIDUP INI TERLALU SINGKAT UNTUK DINIKMATI SELAMANYA...

Thursday, August 24, 2006

CINTA VS OBSES...


aku nak story about kes mistery nusantara yesterday..nk story bebanyak aku pn kurang fakta2 lengkap pasal isu smlm..one of da staff di sampuk hantu..dengar katanya (nada kurang pasti) antu yg rasuk dia tu dari siam..ye la..dah meracau2 dalam bahasa siam..pergh..meremang gak bulu roma aku..ye la..1st time mende camni jadik kat depan mata..dah la dia wat sound2 yg ala2 exorcist tu..huhu..seram wei..bila diorg bacakan ayat al-quran, siap dia marah lagi..bising dia kata...dari sumber2 yg bleh dipercayai...penyebab kejadian berkaitan dgn keobsesan seorg lelaki padanye..hehe...cite ni dah semakin merumitkan..ada sorg guy ni ske kat dia tapi dia tak suke guy tu..so ni kes bertepuk sblh tgn ar..dat guy tak puas atila dan dgn selambenye wat kesimpulan..kalo aku tak dapat..org lain pon tak leh dapat.. so..unsur2 spiritual pn diselitkan la dalam kisah ni..dat guy tu pon jupe sorg bomoh utk kenekan akak tu..dan semenjak ari tu..akak tu pon asyik nampak mende2 halus yg menghorrorkan..kesian akak tu...nk story lrbih pon..ini sume kes idup org lain..so takleh terlalu detail..
ape yg dapat aku rumuskan dari kisah diatas...masih ade lagi org yg berfikiran ala2 zaman dinosour gitu..primitif abes..ye la..setiap perhbgn..jodoh pertemuan..idup mati sume tu di tangan tuhan..kite ni manusia biase..setiap mende yg berlaku mmg dah ditetapkan..dan pasti ade hikmah disebaliknye..tak semua benda yg kite nk didunia ni, kite boleh dapat..itu la yg aku pegang dari dulu..tapi ada segelintir pihak yg tak fikir camtu..ape motif sebenarnye aku pn susah nk paham...atas dasar ape?? balas dendam ke?nk puaskan hati??..sampai bila..sbb satu hari nnt sure wujud rase bersalah dalam hati..ye la..one day, dia pn sure akan ade family..kalo org lain wat fam dia cam tu, tak ke haru...biasenye doa org yg terinaya tu termakbul..seram gak kan..emm..biasela..selalunye org wat tindakan guna ati..tak gunakan otak sepenuhnye..hehe..sesia je tuhan wat sereberum, serebelum n medula oblongata kat otak kite..klik kat sini utk yg kurang arif pasal fungsi otak..
em..pape pn..malas nak emosi sgt...hehe...hari ni hari jumaat..esok dah start cuti balik..hehe..esok luse time masuk gaji..hati ku berbunga kembali..seperti bunga di banjaran himalaya yg mekar berkembang dan wangiannye menusuk ke kalbu..aku teringin la nk gi ladang bunga tulip..cam kat holland tu..ade duit lebih boleh ar pegi..kalo aku kaye..aku nk mengelilingi Eropah..melihat keindahan alam ciptaan tu..huhu..berangan lebih..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home