ITU AKU...

SETIAP DETIK ADALAH MEMORI INDAH YG PASTI HADIR DALAM SEBUAH KISAH...HAYATILAH IA DENGAN PENUH KEGEMBIRAAN KERANA HIDUP INI TERLALU SINGKAT UNTUK DINIKMATI SELAMANYA...

Thursday, May 04, 2006

RM..RM..RM..


this month..aku rase aku gile nyopping..abis duit aku..bile aku dgr kat jusco ade less 15% for jj card holder until 7 may..aku jadi cuak..memacam aku nak beli..camne nak menyimpan nih..aku pun tak tau sejak bile aku mempunyai naluri shopoholic but i think ar..better aku cepat ilangkan this bad behaviour la..lame2..bleh jadik miskin aku..aku rase duit rm 300 ari tu..sekelip mata je abis..akhir bulan kang gelabah..dah la..by the end of this month, aku nak gi penang..conference kat usm..of kos guna duit..aku pun tak tau nk cekau dari mane..boleh dikata over budget ar this month..tensen..tu ar..beli cardigan n baby t ari tu pon dah ngabihkan duit, belum lip gloss, foundation..makanan..track suit..ar memacam la..abis la..

emm...aku teringat waktu kecik2 dulu kalo abh kasik 50 sen dah rase kaya gila, tapi sekarang kalo ade rm 50..rase miskin je...tu la..betapa nilai duit dah makin rendah dengan meningkatnye umur kite..ceh..macam penganalisa statistik pulak aku nih..huhu..waktu dulu 50 sen boleh beli:

nasik lemak/mee : rm 0.30
air sirap : rm 0.10
baki: beli gula2 time balik sekolah atau simpan dalam tabung.

dulu balik je sekolah..naik basikal pegi kedai seberang sungai beli eskrem pong..pelbagai perisa..nak jimat..aku ngn mazli kongsi..patahkan eskrim pong jadik 2..baru jimat..baki duit lain wat beli keropok ke..tak pon menabaung..dari kecik aku sebenarnye dah dididik menabung..tabung milo..ye la..tin milo yg ditebuk penutup nye..wat tabung..tabung kelapa pon ade..bank pertanian punye..tapi aku tak penah ade tabung ayam..aku rase kalo ade tabung ayam..lagi best..sbb ayam lagi besar dari kelapa..bleh simpan duit lagi banyak..tapi ok la..sbb aku menabung, aku dapat beli rantai emas 916 tau..tapi skrg dah ilang..sbb ari tu umah kitorg kene pecah masuk pencuri..abis barang2 berharga..dulu masa kecik2 best la..yang tau dalam pikiran ni nak main dan makan..hehe..tak pikir pon lagi waktu nak jadik ape bila dah besar..tak berambition la kiranye..mmg best, bila gi sek..time rest main getah..korg tau main getah..mesti tau kan..ye la..yg waktu loncat cakap zero point tu..hebat..kecik2 dah main mainan org putih..tapi kalo main getah yg kene loncat takat kepala tu..diorg sruh aku letak kat aras telinga je..cos aku ni tinggi orgnye..kecik2 dah tinggi berbanding orang lain.kalo beratur pon kene kat belakang..tu yg best..bleh ilek2..sembang2 ke..hehe..walaupun ade prefect yg jaga kat belakang..dulu, aku selalu kene catit name samada sbb datang lambat, tak pakai name tag, tak paki setokin atau memacam lagi..bukan le sbb aku ni suke langgar disiplin..sebab aku ni cuai dan lengai..haha..smpi skrg pon..tabiat cuai tu still ada kat aku..nasibla aku tak jadik doktor surgery..kalo tak sure ar ade gunting yg tertinggal dalam perut patient aku..huhu..
emm..hari ni dah hari jumaat..cepat betul mase berlalu..pening..tengok2 dah bulan 5..amazing betul..haha..cepat betul aku nak jadik tua..dah la..penat dah menaip..challo..

2 Comments:

  • At 4:55 AM, Blogger Taiko said…

    oit CSI! bila mau update? dah sebulan dah ni?

     
  • At 1:53 PM, Blogger Adun Karamba said…

    meh aku update,bagi password...
    sesat kat blog ni..klik2 link blog si taiko a

     

Post a Comment

<< Home