ITU AKU...

SETIAP DETIK ADALAH MEMORI INDAH YG PASTI HADIR DALAM SEBUAH KISAH...HAYATILAH IA DENGAN PENUH KEGEMBIRAAN KERANA HIDUP INI TERLALU SINGKAT UNTUK DINIKMATI SELAMANYA...

Wednesday, May 03, 2006

TERLUPA SECARA BERJEMAAH

aduhai..pagi ni mengantuk betul..sebab malam tadi layan pintu bilik yg terkunci dari luar ni..tensen siot..sebenarnye, before aku n nadia gi kije kitorg tak perasan yg kami ni dua2 tak bawak kunci.then, bile dah lock pintu baru perasan yg kedua2 kunci tertinggal kat dalam. terpaksa ar pegi kije dgn perasaan yg agak cuak dan terpikir2 camne nak bukak pintu tuh..bile dah sampai tempat kije, busy ngn kije memasing so terlupa la trouble yg bakal wat aku pening tu.bila kul 6 (balik lewat plak tu)..memasing dah stat tensen balik.camne nak masuk bilik..baju sume dalam tu..abis la aku jadik puak sakai tak berbaju pulak kang.memacam idea mc giver yg cube aku praktik kan.nak cube masuk ikut tingkap, ade palang tu pulak.dah try nak masukkan kepala.tapi tak muat.bukan takat aku yg besar ni, budak kecik pon tak muat. dahla kitorg ni takde transport nak gerak.terpaksa ar carik kak azi, member housemate kat opis kos dia ade on kol malam tadi. last2 pegi ar kedai kunci, tapi sume dah tutup.lagi satu ketensenan...last2..last choice ar, kitorg nk try praktikkan stail dalam movie tu, pecah kan pintu..memula cuak gak..tapi last2 rase syok pulak..terasa berkuasa..haha..akhirnye, pintu tu berjaya dipecahkan dengan hasilnye, tombol pintu terpaksa diganti..argh..melayang duit aku lagi..nyampah..
perut lapo, so gi ar kat gerai makan Velondrom kat area dekat2 umah aku..aku tgk kat sini..dah bukak gerai2 ala up town dan dgn jayanya dinamakan DOWNTOWN..haha..lawaknye..tapi ok ar..barang pon murah..mmg stail uptown pon..bukak kul 10 malam..then abis mesti bawak ke pagi..bleh ar korg usha2..dengarnye, kat s.alam pon dah bukak garai ala uptown..bagi aku, ok la..mostly kan peniaga melayu..nampaknye..melayu kite makin maju dalam bab2 perniagaan ni..aku pon dari latar belakang keluarga bisnes..so, darah bisnes of kos ar ade mengalir dalam tubuh aku ni..huhu..mak kata..hanya org berniaga je yg takkn kering poket..betul la kot..mak aku pon dah stat wat bisnes sendiri..berdikari..tanpa bantuan abah..modal pon wat loan dari MARA..mmg indepandent ar mak ni..dia wat bisnes runcit bergerak..ala..yg bawak van jual dari rumah ke rumah..aku tgk income mmg masyuk..tapi aku cume risau mak aku tak larat handle..mak aku tu bukan sihat sangat..nasib la..ade abg farid..pekerja mak merangkap anak angkat mak yg baru..abg farid dan keluarganye ni org susah..so mak berniat nak membantu la ni..tapi, gabungan mak ngan abg farid ni..mmg bagus..bukan la aku nk ckp diorg ade affair..dua2 pon ade smangat yg tinggi dalam perniagaan..aku pon ikut time ari cuti pekerja ari tu..bawak gak cam..tapi bateri kong pulak..so tak dapat nak upload pic suasana perniagaan ni..takpe la, next time kot..ok lah..
ok la..chow