ITU AKU...

SETIAP DETIK ADALAH MEMORI INDAH YG PASTI HADIR DALAM SEBUAH KISAH...HAYATILAH IA DENGAN PENUH KEGEMBIRAAN KERANA HIDUP INI TERLALU SINGKAT UNTUK DINIKMATI SELAMANYA...

Tuesday, September 19, 2006

AKU YANG MERINDU..



Bulan ramdhan dah nak dekat, bermakna tak lama lagi dah nak puasa. nasib baik aku dh habis ganti puasa. bila dah nk puasa biasanya aku akan rase macam something missing. aku rasa aku dah tak macam aku yg dulu. aku teringat waktu aku sekolah agama dulu. time bulan puasa memang time kumpul pahala la. ibadah di buat secara maksima. tarawih tak tinggal. mengaji. wat tadarus al quran. setiap ramadhan sure khatam. everything yg dilakukan sume dgn kusyuk termasuk makan. ye la.. makan tu pon ibadah gak. best nye time tu. hati tenang. rezeki pon murah. hidup ceria dan terorganize. mmg memori indah yg susah nk lupe.
mmg aku tak caye aku ni produk sekolah agama. teringat dulu. pakai pon tudung labuh. alim sungguh. kuar mesti pakai setokin. dan tingkah laku sentiasa dikawal. emm..tapi kengkadang tu terover la jugak. biase la. sikap poyo aku tak berubah pon sejak dari dulu. yg aku tau. aku agak pemalu la dulu. wakaka. ye ke..yg agak ketara nye bila sekolah agama ni..hubungan antara lelaki n perempuan..mmg ade limit..nk cakap ngan lelaki pon mmg susah..nk kata peraturan sekolah.tak lah melarang terus pergaulan lelaki n pempuan..tapi mende ni semula jadi..pergaulan ngan lelaki mmg kurang..tah ar..disbb kan malu ke, segan ke..tapi puak XY ni mmg selalunye di jauhi. mungkin aku rase tak penting sgt kalo sembang ngan diorg kot. emm..atau pon diorg yg merasakan aku tak wujud. hehe. tak glemer betul aku time tu. ye la..mn nk gelemer..aku lebih mementingkan tidur dikelas dari sembang ngan diorg kalo cikgu takde..siapakah yg bersalah dalam hal ni..??
TAPI..all da behavior berubah sikit bila aku start sekolah kat MRSM..emm..kalo nk dikatakn mrsm ni sosial tak la sgt berbanding ngan sekolah teknik..aku tak la terkene culture shock..mungkin aku agak terkejut sket la..ye la..waktu aku sekolah asrama agama tu dekat je ngan umah..15 minit dah sampai..kat mrsm plak lebih kurang 8 jam baru sampai..mane la tak terkejut metabolisme badan aku ngan perubahan musim dan suhu yg berbeza. time aku sekolah kat pantai timur ni..tekanan yg berlaku sbb aku tak hebat dan kurang arif dalam bahasa sana. kalo diorg ckp ngan aku, aku sure blur la. cam itek ngan ayam bercakap. walaupn hakikatnye itik ngn ayam mn reti ckp. tapi perubahan persekitaran wat aku lebih talkative la..lebih hepi dan lebih enjoy..walaupn kene buli ( rujuk entry sblm ni)..dan kekal la sikap tu pada aku smpi sekarang...
ape2 pon..zaman all school dulu mmg best..byk memori. byk kenangan. yg penting epi selalu..kdg2 aku rindu sgt pada masa dulu..rindu dgn hidup dulu..rindu jadik budak balik..rindu pada semua yg aku kenal..DULU dan KINI..yg pasti perasaan rindu tgh kuasai aku sekarang..especially pada semua pihak2 yg penah wujud dalam hidup aku..yg penah wat hati aku gembira..yg penah bg kenangan indah utk aku..dan sume yg telah wat aku rasa aku ni istimewa dan wujud..dan aku tau..individu tu sendiri tau sape yg aku maksud kan..ish..ade unsur2 emosi plak entry kali ni..hehe..pape pon...TERIMA KASIH SEMUA...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home