ITU AKU...

SETIAP DETIK ADALAH MEMORI INDAH YG PASTI HADIR DALAM SEBUAH KISAH...HAYATILAH IA DENGAN PENUH KEGEMBIRAAN KERANA HIDUP INI TERLALU SINGKAT UNTUK DINIKMATI SELAMANYA...

Tuesday, March 21, 2006

KUTU ITU AKU YANG PUNYA..

dulu..time kecik2..aku ni byk kutu..maklum ar..rambut aku ni halus dan lembut..so jadi habitat yang cukup selesa untuk kutu dan anak pinak nye..tensen gak aku..ye la..gatal nye mmg menyeksakan..diorg mengigit kulit kepala aku ni..abis ar darah kat otak aku diorg wat sup..mmg tahap kronik ar byknye kutu kat kepala aku time tu..waktu kecik ar..sekarang dan takde la..skrg dah tau menjaga kesihatan rambut dan kulit rambut ni..agar rambut lebih licin dan bersinar umpama sutera..huhu..
waktu tu kalo balik kampung, diorg sume risau nk tido sblh aku..takut berjangkit..ye la..kan kutu tu bleh melompat2 dari satu destinasi ke satu destinasi..sampai satu hari diorg beli sikat kutu..dan cube ikhtiarkan nk tangkap kutu tu..walaupon tak la pro, kire secara amatur, tapi hasil tangkapan nye bleh tahan la..kalu jual kat pasar selonggok rm2..sure dah kayo aku skrg..diorg geram campur geli ar tgk kutu yg byk tu..bukan diorg je geli..aku pon ngeri..diorg amik senduk ngan tin milo..diorg lenyek ar kutu tu secara berjemaah kat atas tutup tin milo guna senduk..berdecit bunyi diorg dilenyek..waktu tu dah takde rase kesian dah..geram ade ar..kirenye..seharian tu projek kitorg mencari kutu la..agak2 kutu dah kurang baru diorg renti..tapi aku ucapkan thanks ar kat acik paridah atas usaha menangkap kutu2 ku yg agak liar ni..jasamu takkan ku lupakan..
akibat tensen ngan kutu yg wat kengkadang tu kepala aku jadik kudis dan tercedera akibat gigitan sayang dari kutu2 ku itu aku cuba ar carik ikhtiar nk setel probs ni. lagi pon aku ngeri gak bile mak aku kata kalu kutu byk kat kepala, nanti dia bwk kite terbang kat pokok kelapa.tah betul tak idak.tapi aku rase mak korg pon bg cite yg same kat korg gak kan.cakap ar betul..aku pon amik langkah drastiik beli ubat kutu..aku pon taruk kat rambut aku..pas pakai gi sekolah..aku kan paki tudung..so,terkepam, ar rambut aku ngan ubat kutu yang bau dah ala2 klorox..gatalnye usah kata ar..kirenye..diorg tengah meronta2 nak mati tapi sempat lagi gigit kulit kepala aku.aku terasa diorg wat maraton ar kat kepala aku ni..jap lari sana,jap lari sini,.sian gak..nak menghadapai maut le kata kan..aku pon gi ar toilet.bukak tudung then aku kibas2 rambut aku..aku tgk punye la byk kutu yg tercicir..ngeri aku tapi puas ati..hahaha..aku berjaya jadik seorg pembunuh yg berjaya.kirenye misi aku berjaya la..sebenarnye dah byk ikhtiar aku wat nk ilangkan kutu ni..sembur ridsect la.cam kat kepala aku ade lipas ngan nyamuk plak ek..taruk minyak tanah pon penah..haha..nasib tak kene sambar api..kalo tak sekrg ni sure kepala ku bersopak dan botak..tapi aku rase mesti comel..kepala cam peta..
itu ar usaha bodoh yg aku cube..kire genius gak ar..kan..kirenye kutu tu dibunuh ngan cara yg agak kejam ar gak..mmg kecik2 dulu aku ske wat mende tak masuk akal..ada skali tu..aku nampak nyamuk gigit kaki aku..aku biar sampai perut dia kembung ngan darah aku..pastu aku tangkat..letak dalam peti ais..tempat beku tu..kononnye nk tgk ar..darah aku tu jadi beku tak..penah gak aku bakar nyamuk yg dah kembung perut tu..sume tu atas dasar smangat ingin tau aku le..tah ar..cam sindrom plak..kecik2 dulu aku memang ske melibatkan binatang dalam permainan aku.contohnye aku main masak..ikan nye aku gune berudu..siang pastu goreng..gune api betul tau..siap terbakar pondok aku sbb main masak2 tau..dasat tak permainan aku..mmg xtream la...kengkadang aku amik tanah tu masukkan dal periuk..tambah air..cam nak wat keke..kirenye time tu cam nk eksperimen ar..kalu aku masak bancuhan tanah tu,ape hasilnye..punyela bodo..mestila jadik tanah balik kan..tapi time tu aku tak tau..
antara permainan xtream lain..main meriam la..aku ni time kecik dulu perangai cam jantan..sbb kengkawan sume laki..kat mulut meriam tu aku letak kekura..kejam ar time tu..kecik lagi.takde perasaan mesra alam lagi..pada pikiran aku..kalu letak kura2..nanti bleh aku lontarkan mende tu kat bulan ke..kat london ke..kirenye konsep fizik aku tak cukup mantap ar waktu tu..akhirnye..terburai ar tubuh badan kura2 tu..sadis ar..cam serbia kan..pastu aku jadik takut ar..siap mimpi ngeri lagi..dulu mak kata jangan ikut bunyi gagak, nanti telinga kena sabit..aku tak caya..aku ikut gak..waktu tu kat sawah ar..pastu esok pagi nye aku tgk belakang telinga aku luka..ish..dasat gak..pantang org tua2 ni..tah ar, sampai skrg insiden tu still jadi tanda tanye kesahihan nye.kalo nk cite insin kecik2 dulu byk ar..nanti aku cite..dari kandang kambing terbakar..pasal projek udang aku..ar..memacam ar..
ok ar..next time story lagi..bye

0 Comments:

Post a Comment

<< Home