ITU AKU...

SETIAP DETIK ADALAH MEMORI INDAH YG PASTI HADIR DALAM SEBUAH KISAH...HAYATILAH IA DENGAN PENUH KEGEMBIRAAN KERANA HIDUP INI TERLALU SINGKAT UNTUK DINIKMATI SELAMANYA...

Monday, March 20, 2006

AKU, DIA DAN BULI 2..episod 2

sambung balik cite pasal aku kene buli tu.bukan le nak tagih simpati dari mana2 pihak terutamanya bersamamu.tapi saje je nak cite.mane la tau bleh jadi pengajaran atau tips2 nk jadi pembuli yang berjaya untuk agama, bangsa dan negara.
lepas aku terlanggar kak siza, secara automatiknye aku tergelak tengak skill dia nk elak tergolek anjing kat situ..kite daya imbangan yang dia guna memang mengikut teori kinetik alam ar..selamat dari terjelepok kat tanah yang tak berumput tu..tapi ketawa aku tak lama la lepas tengok aura muke marah dia..terus aku kate "sori kak" dengan nada lemah lembut dan ayu..tapi balasannye tak ar cam yg aku harapkan. terkejut plak bile dia jerit "kurang ajar punye budak,.jaga ar ko nanti.." pastu dia terus bla ngan marah..aku pandang je la..tak budget pape..ye la..org tengah marah..pape pon bleh kuar dari mulut..aku tak amik pot sangat..lagi pon aku tak kenal sangat akak tu..
dalam kul 11.00, time nk balik prep..mate pon dah ngantuk kan..walaupun kat klas prep tu aku bantai tido je, tapi tahap ngantuk aku still maintain..tetibe ade sorg budak batch aku tapi dari klas lain ar cakap kak siza nk jupe kat bilik dia kul 11.30..aku budget something will be happen that night la..aku pon balik je ar ngan geng aku..aku bgtau ar diorg kes aku ni.diorg just bagi petua2 nk selamatkan diri le..diorg kate kalo kakak tu kate pae, just diam je..wat cam diorg takde kat situ.anggap le yg aku ade kat air terjun niagara ke..kat kfc tgh makan ayam ke..atau pape yg best ar..siap diorg jampi kasi kuat semangat lagi..hehe..pape tah..
bila aku gi bilik akak tu aku tgk dah penuh ngan geng dia.sume muke cam kerek.nyampah aku tgk.aku agak malam tu aku mmg jadi bahan la..tensen.aku kene dok tgh2.geng dia yg lain saiz lagi besau dari aku.membuatkan aku rase kerdil di sisi insan2 seperti mereka.tapi aku konpius gak, kak siza tu saiz punyela kecik..nape ade dapat geng saiz besau2..hebat gak pengaruh dia kan..aku rase dia ni main bayar ar kat diorg, tak pon diorg dah kene sihir ngan dia. tu yg mengikut kate tu.
mmg jadik bahan separa lengai gak aku kat situ..diorg dera telinge aku ni.tak tahan maa..sume ar..diorg kate diorg ade pengaruh nak singkirkan aku dari sekolah tu..cuak gak aku.pastu diorg kate nape aku wat muke tahn kencing ar.pape tah.cube ar perkataan tu bebaik sket.kite ni kan gadis melayu.ade tata tertibnye. siap dia kate nak kalu aku makan kat DM atau dewan makan, diorg nak amik ayam goreng aku.hehe.isu makan pon dia nk takut kan kau.dia budget aku gerun ar. aku just tgk je muke dia.ye la.bosan ar kene lecture. pastu dia kate nape tgk muke dia.siap nak baling aku ngan tin biskut kat tangan dia tu.dasat gak akak tu.ade ke aku ni nk disepadankan ngan tin biskut.ade ke patut.smpi skrg aku tak puas ati. lain kali kalo nak bandingkan aku ngan siti nurhaliza ke.ok gak. aku cakap ar mak aku kate kalo org tgh ckp ngan kite kite kene tgk muke org tu.dia bengang ar.abis dia sembur aku.aku pon tunduk ar.tgk lantai.ye la.dah tu dia yg kate tak mau aku tenung wajah dia yg tak le cun sangat tu.macam ar aku kemaruk nk ngadap muke dia.baik aku tenguk muke tapir yang berhidung gebu.lagi best. bile aku tunduk je sampai rase nk tertidur dia marah gak.dia kate aku tak pay attention..sape bleh fokus kalu dah kul 2.00 pagi kan..pastu dia sruh panggil geng2 aku yg lain.aku tau bebudak lain tgh ngintai ikut tingkap di luar bilik tu.kirenye.malam tu kiteorg satu gang di bahankan le oleh geng kak siza yang tak ar kuat tapi berpengaruh tu.pening kepala.tido pon lambat.esok ngantuk kat klas.ye la..abis dera kul 3.00.gile ar diorg tu..itu le kisah nye
alamak..tetibe aku rindu kat gang2 aku dulu..Nad, mai, nanny, ezy, anne, ayu (taiko)..dan lelain..aku tak lupe korg tau..rindu kat korang..muah
aku sebenarnye tensen ari ni coz pen drive aku dah ilang kat ne..dah ar byk mende dalam tu..tensen ma..kene ar aku beli lagi..pokai aku cam ni..

1 Comments:

  • At 11:26 PM, Blogger Taiko said…

    ek ellehhh.. setakat kena lecture takde la boleh BULI BALIK. AKu ingat kena tampar ke, hentak ngan penyapu ke.. ooppss. lupa lak kau pompuan.

     

Post a Comment

<< Home