ITU AKU...

SETIAP DETIK ADALAH MEMORI INDAH YG PASTI HADIR DALAM SEBUAH KISAH...HAYATILAH IA DENGAN PENUH KEGEMBIRAAN KERANA HIDUP INI TERLALU SINGKAT UNTUK DINIKMATI SELAMANYA...

Monday, March 13, 2006

ADUH..SAKIT KEPALAKU..(iklan panadol)

hari ni nak cite pasal tragedi semalam yang tetibe wat aku hampir tertewas dalam perjuangan nak menulis kat blog ni..sian kat aku..huhu..aku ni ibarat anak melayu yang hampir tumpas tapi akhir pulang ke pangkuan jalan..eh..betul ke ayat aku ni..jalan ada pangku ke..atau bahasa melayu aku yg teruk..pape je la..asal aku baca, aku paham..org lain kalu tak paham mungkin korg patut amik kursus bahasa ngan aku..aku kire cas jam la..key..

berbalik pada kisah asal kite..semalam, aku ni berniat le nk mengcreate something kat blog aku ni..bukan ape,kang org kate aku saje kasi blog kosong kat org lain..kang jadi kes naye org..tak baik inaye org..kang doa org terinaya ni dimakbulkan tuhan.kalu korg doakn aku jadik peti ais tak ke haru jadiknye..korg ni pon kalu nk sumpah tu,wat list dulu..cam sumpah jadi kete bmw ke..banglo ke..ok gak..dapat kasik kat mak bapak aku..bahgia idup diorg..ish..ape yg aku merepek ni ..ok le, sebab terlampau excited nk tulih aku pon nk masuk la blog aku..malang nye aku telah terlupe password n username aku sendiri..ni baru sendiri punye..belum org lain lagi..memang la dah ditakdirkan..aku ni lahir sebagai seorg yg short term memory lost cam Dory si ikan biru dalam Finding Nemo..yg asyik kate "follow me..." tu..huhu..sedih pulak..setelah menggunakan kepakaran aku yg secanggih bill gates ni..aku berjaya la menembusi blog aku sendiri..cam merompak di rumah sendiri plak rasenye..then aku pon kusyuk le menaip tah pape punye story..byk ar jugak..then tah ape yg aku dah tekan..mende yg aku tulih terlesap dari pandangan aku..cam magic ar..kejap ade,kejap tak ade..terhilang la hasil karya agung aku yg aku rase kalo letak kat muzium laku tau..cam malang je aku ari tu..mungkin aku patut mandi air milo kot..baru ar idup aku kembali normal dan kulit aku kembali berseri..kan..

tapi tak kisah ar..dah ilang. tulis ar lagi kan..kite mesti berusaha..demi bangsa,agama dan negara..aku anak melayu..mesti tabah dalam menempuhi segala cabaran..alamak..terpatriotik la pulak aku ni..bangga mak ngan abah dapat anak cam aku..dah la baik..berbudi bahasa plak tu..

sekarang aku nak cite pulak pasal senario waktu aku jogging kat tasik permaisuri semalam..sebenarnye tak ar jogging sebab aku ni mane ade kasut sukan..maklum ar..org susah...ar..tak paham lagi..kasik ar derma...aku just jalan jalan je kat trek tapi 3 round ar..ok ar gak kan..dari org yg melepak kat umah tanpa wat pape yang berpaedah..jgn la korang terase plak..aku ni just nk motivasi korg je..tempat tu memang best..korg try ar pegi ptg2..org memang ramai..sedang aku menyelami dan mendalami keindahan tuhan yang serba serbi hebat dan indah ni,aku ternampak kat satu sudut tu secouple loving couple (ape perkataan aku ni) tgh berasmaradana kat kerusi bawah pokok.kalu lagu asmaradana nyanyian tiara tu ok gak aku nk tgk dan dgr tapi masalah aku ni kalo org berasmaradana di public ni..tanpa segan silu menunjukkan aksi yang merisaukan aku..kenape diorg nak tunjuk mende yg tak bagus kat public ek..tak segan ke kat adik2 yg lalu lalang kat situ..ni yg aku nk lepas geram di ERA ni..aku selalu dengar laki kate, kalu pakwe dia wat awek dia camtu..maknanye pakwe dia telah membahan kan awek dia..kirenye pempuan tu dah jadik bahan ar ek..ape makna bahan tu..aku pon kurang arif..mungkin bahan lengai atau bahan letupan..tak pon bahan makanan atau bahan minuman..masalah nye..dah terpampang besau kat papan tanda tu kate jangan berasmara..mungkin diorg ni bute huruf atau bute ayam atau diorg hanye paham bahase perancis atau jawa..aku rase aku patut tangkap gambo diorg then tampal kat board tu..cam wat carta ar..kapel terhebat..hehe..jahat gak niat aku ni..aku ni ngomen org memang lebeh..kalo aku wat camtu sure korg boo aku tahap dewa dewi kan..kalo camtu..malas ar aku nk join kapel..
ramai org cite pasal diorg kecik2 kan..aku ade gak cite time kecik2 dulu..waktu muda2 dulu kan..skrg pon muda lagi..aku belum tua tau..alamak, tetibe mp3 kom ni play lagu feberet aku..naughty gal from beyonce..aku tujukan khas utk korg..ar..berbalik pasal kisah kecik2 dulu..byk bleh cite kan..dari sek rendah Simpang 5..kat tpt aku la..pastu kat sek men..byk kisahnye..nanti la..ade mase aku cite..itu pon dah tak brape ingat la..biase la..aku ni kan short term memory sket...

ok la..cakap banyak pon tak guna..lain kali aku tulih lagi sebab kang takut korg bosan melebeh plak..ok le..chow..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home