ITU AKU...

SETIAP DETIK ADALAH MEMORI INDAH YG PASTI HADIR DALAM SEBUAH KISAH...HAYATILAH IA DENGAN PENUH KEGEMBIRAAN KERANA HIDUP INI TERLALU SINGKAT UNTUK DINIKMATI SELAMANYA...

Tuesday, March 14, 2006

TERKIDNAPNYE AKU...

Aku ni sebenonye anak sulong dari 3 orang adik beradik..dua org adik aku lagi lelaki..tah ar..kadang2 tu aku rase hebat gak jadi anak sulong ni..rase berkuasa..hahaha(ketawa penaklukan dunia)..aku boleh wat ape yg aku suke..sume harta aku yang ponyaaa...hahaha(intonasi menggerunkan).tapi kengkadang tu pulak aku rase aku ni byk tanggungjawab plak..nk kene bagi contoh yg baik kat adik2..jaga keluarga..harapan keluarga..tetibe aku sedar yang aku ni harapan mak ngan abah..hiba pulak rasenye..huhu..kakak sayang mak ngan abah....waaaa...
pape tah aku ni..dulu..ar ni yang nak cite waktu aku kekecik..aku ni memang ar anak kesayangan mak ngan abah..al maklum ar..anak pempuan sorang..kalo aku gaduh ngan mazli..mazli tu adik aku no 2..sure nasib aku yg dibela oleh abah ar..aku rase cam champion je..hehe..ceh, memang ketara ar pilih kasih abah pada aku..sonoknye..tapi mazli suke buli aku..kirenye waktu kecik dulu aku ni insan terbuli ar gak..kitorg ni asyik gaduh je..mak kate sebab aku ngan mazli kongsi menyusu mak..tu yg tak ngam tu..sampai mak wat ikhtiar yg aku rase dalam konsep sains yang takde pun mensahihkan teori tu..mane taknye..ade ke mak rendam air pusat kitorg dalam air teh..pastu kasik kitorg minum..korang tau ke air pusat tu camne..ala..kan waktu kite baby tu tali pusat kite lelame kang tertanggal..pusat yg tertanggal tu org dolu2 balut dalam kain yg berisi rempah2..kirenye tali pusat aku nagn mazli letak sesame ar..pastu mak rendam dalam air teh..patut aku rase teh tu dah rase cam jus gambir je..tapi sekarang..tali pusat tu dah ilang.mak kate kene bawak lari tikus..betul ke tikus bawak lari..tak kan le tikus tu pon nak tiru teori mak aku..anak tikus tu pon nakal gak kot..tapi aku risau gak..tak ke efek ape2 kat aku..kang aku sawan tikus plak ek..
emm..pasal aku terkidnap tu..rasenye dalam umor 3 tahun kot..maklum ar..kecik dulu aku ni kiut abis..sume org geram nk cubit pipi aku yg gebu ni..huhu..sakit tau..muke dah ar cam anak cine..korg dapat bayangkan tak betape comelnye aku..petang tu aku ni plan ar nk ikut abah gi market sebab abah teringin nak beli anak itik..abah aku ni mmg minat menternak ternak ni..aku rase kalo kerajaan malaysia tak tubuhkan badan mergastua tu..sah2 ar kat umah aku dah jadik zoo.rimau, singa,mentibang.sume abh nk bela..caya lah abah..ari tu pon abah ade bela ayam serama..yg kecik tu..abah namekan diorg kajol ngan shah rukh..maklum la..abah aku ni minat hindustan dan kadang2 tu sebab aku ade DNA abah aku..jadi aku pon terminat hindustan..lalala..isk..lari topik plak..back to da story asal ek
ari tu mak pakaikan aku gaun kaler putih berlengan merah yang aku rase cukup cun ar waktu tu..ala..kecik lagi waktu tu..pastu mak ikat rambut aku wat pony tail..siap ade riben merah lagu..bergaya tak aku..ahaks..mak pakaikan gelang kaki,gelang tangan..cincin..cukup ar sume..aku rase dah macam mami jarum ar pulak..pastu ikut ar abah pegi sekinchan naik vespa..memang best..sampai kat market tu..abah pon kusyuk ar memilih anak itek sehingga tak memperdulikan aku yg cumil ni..aku waktu tu jakun ar gak tgk anak itek tu..aku cube ar ar wat kajian tentang kelajuan itik tu lari dalam unit km/j..frekuensi dan gelombang2 yang terhasil dari bunyik itik tu..ape hubungan itik tu ngan anak ayam kat sebelah dia..dan byk lagi ar yg aku pikirkan..nampaknye dari kecik lagi aku ni dah ade naluri seorang saintis yang bakal menggegarkan dunia..huahaha..sbb leka tgk itik tu, aku terpisah ngan abah aku..aku kalut gak tapi kool je..pastu ade le sorg brader ni menegur agu..buakn le nk usha aku..aku kan kecik lagi..mane bleh terlibat dalam mende2 ni sume..brader tu kate dia uncle aku..pastu dia kate nk belanje aku makan..kasik coklat..kasik mainan..aku pon gelap mate ar..terpedaya ngan kata2 brader tu..aku tertipu ar kirenye..pastu dia pon dukung aku..maklumla..waktu aku kecik..senang ar dia dia dukung..aku rase kalo skrg dia nk carry aku,sure ar dia tergolek dog secara berirama..sbb skrg aku tak kecik lagi..aku pon suke jela.tapi aku musykil gak..nape sambil carry aku dia amik sume barang kemas aku..tapi time tu aku tak pedulik pon..
bapak aku yg tgh kusyuk pilih anak itik tu tetibe sedar yg aku ni tak de..then ade org bgtau dia ade org bwk aku..abah aku dah panik membiru dah..dia pon kejar ar mamat yg carry aku tu..dgn bantuan org ramai aku dapat ar diselamatkan..tapi mamat tu sempat lari coz kawan dia mmg dah ready tunggu kat kete nk kidnap aku..pergh..mujur ar..kalo tak..sure aku jadi pape tah..agak nye dah kat golok..kene jual..tak pon jadi makanan kat zoo atau aku dah jadik pemintak sedekah secara amatur kat memane ar..dasat kan..kirenye..barang kemas aku tak dapat ar diselamatkan..kalu tak bleh ar aku gadai skrg..huhu..sejak kejadian tu kan..aku ni allergic ar pakai barang kemas..betul..kalu pakai tu..kulit aku jadik ruam2 lampin..hehe..mak kate sebab kulit aku ni kulit second hand..btul ke..tah ar..hehe..
penat ar dah aku menaip..lain kali aku cite lagi tragedi2 yg dah berlaku kat idup aku ni selama 23 tahun aku dah idup..semoga dapat diambil ikhtibar dari story2 aku tu dan dijadikan pedoman utk berjaya pada masa akan datang..kalu bleh amik point2 penting tu..kang senang jawab exam..ok..aku chow dulu dengan bacaan tasbih kifarah dan surah Wal a'sh ..assalamalaikum

1 Comments:

  • At 11:20 PM, Blogger Taiko said…

    aku rasa mamat tu ingatkan kau itik la. Mungkin kekiutan kau tu sama macam Daisy Duck. Sebab tu dia nak bawak balik.

     

Post a Comment

<< Home