ITU AKU...

SETIAP DETIK ADALAH MEMORI INDAH YG PASTI HADIR DALAM SEBUAH KISAH...HAYATILAH IA DENGAN PENUH KEGEMBIRAAN KERANA HIDUP INI TERLALU SINGKAT UNTUK DINIKMATI SELAMANYA...

Sunday, March 19, 2006

AKU,DIA DAN BULI 2 - arahan mas u.p.p.s.

aku nak cite pasal last week yang aku rase cukup sedih..cukup penat dan punyelah messy...aku nk bgtau korang la...ari rabu malam lepas opah aku passed away..menghiba kan seluruh ahli keluarga..brain tumor..aku punyelah terkejut dan aku pon off kije 2 ari..AL FATIHAH utk opah aku HJH AMINAH HUSIN...tapi aku cukup banggalah sebab aku lah cucu yg memangku jenazah waktu mandikan mayat..kire first time ar tu..bangga aku..

yg jadik penat tu coz aku yg terlibat dalam mengangkat hidang kenduri arwah..25 hidang tu..umah dah ar 2 tingkat.letih ar jugak turun naik tangga..mau kurus aku camni..lepas abis kenduri..pegi umah pakcik kat kpg suharto plak..cousin kawen..pergh..bleh tahan ar penat aku..tapi yg tak tahn bile sume makcik2 tanye bile plak aku yg nk naik pelamin..haha..isu biase..comman question..muke aku ni ade macam org yang dah sedia nk kawen ke..hehe..aku pon pelik..sape yg nak kat aku ni..hanye insan biase yang maseh mencari hala tuju dalam hidupnye..hehe..tapi wedding tu ok ar..meriah..tugas aku wat hiasan makan berhadap..korg tau kan..ala..yg jd santapan pengantin tu..huhu..merasela diorg air tangan aku..mesti diorg pasni ikut je ckp aku..ahaks..SELAMAT PENGANTIN BARU IJAN..

ok la..aku nk cite pasal aku kene buli ngan senior aku waktu aku sek kat MRSM kuala terengganu dulu..hehe..dulu mmg ar tensen ngan akak2 tu..rase nk tuba je..tak pon kasik santau..biar diorg muntah kaca..tapi kalo skrg rase cam kenangan plak..tak sume org merase cam aku kan..cite nye bermula cam ni..jeng..jeng..jeng...

aku and da gang ni kirenye budak second intake yang dianti oleh senior..ye la..kitorg ni terlepas dari minggu orientasi yang terkenal yg prosese menghitlerkn budak tu kan..aku dgr gak cite dari bdk 1st intake byk mende diorg kene dera..contohnye kene guling ala hindustan kat padang..betul2 atas line itam yg baru dibuat atas padang tu..abis ar itam baju diorg ngan minyak itam..dah la baju kaler putih..sian gak aku dengar cite diorg..lagipon group kitorg ni mostly dari area johor,selangor.negori dan lebih dikenali sebagai org luar ar kat sana sbb majoriti student budak tganu n kelantan..aku waktu memula msk sek tu mmg sepatah haram aku tak tau bhs sane sampai tensen diorg nk berkomunikasi ngan aku..dah ar wat muke blurr..huhu..kire tensen ganda 2 ar diorg..ahakss..sori ar korg..waktu mula msk sbgi budak baru..aku ni pakai tudung labuh..maklum ar ex budak sek agama..cayalah mas..tapi malangnye minggu kedua..tudung aku dah pendek..aku kerat..hehe..tudung je berubah tau..aku tak berubah..aku ttp aku..kat situ baju diorg biru..so waktu memula msk tu aku jd tumpuan ar..famous ar kirenye coz aku je yg pakai baju putih kain biru..best gak..dah ar lalu byk kelas..edy yg bwk aku msk klas baru..haha..rindu ar kat ko edy..thanks ar atas jasa ko yg nk elakkan aku tersesat...kat mane agaknye ko skrg..dah kawen ke..

ar..back to da story yg aku kene buli secara teruk kat sane..kisahnye bermula time aku nk masuk klas prep balik after solat isyak..kitorg mmg ade break 1/2 jam utk solat..kul 9..prep setel kul 10 30..on da way aku nk balik klas prep tu aku belek2 ar teropong kecik yg aku bwk..waktu tu aku pinjam teropong mai coz diorg kate mlm tu bulan penuh..aku yg terkenal sebagai pencinta alam ni cube ar tgk langit..cari bulan..ahaks..pape tah..tgh kalut tgk atas..aku terlanggar ar sorg senior ni..mmg terkenal ngan kereknye..kak siza name dia..momentum pelanggaran tu kalu dikire ikut fiziknye mmg ar kuat..lagi pon saiz aku yg lebih besau dari dia..wat dia terkejut ar..ala..lorong tu pon gelap..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home